طراحی سایت

طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت

طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی

اصول و مبانی انتخاب فروشگاه اینترنتی مناسب

اصول و مبانی انتخاب فروشگاه اینترنتی مناسب

در مباحث قبل به بررسی دلایل نیاز جهت داشتن فروشگاه اینترنتی پرداخته ایم و در این مبحث به بررسی وجود امکاناتی که باید در تمامی فروشگاه اینترنتی وجود داشته باشد تا تمامی نیاز های شما را برطرف نماید می پردازیم.

واکنش گرا و ریسپانسیو:

در حال حاظر بیش از 50% سرچ ها و جستجوهای سایتها و بازدید های آن توسط اسمارت فون ها و گوشی های هوشمند صورت می گیرد و این امر بوضوح اهمیت داشتن فروشگاه های اینترنتی را که از سیستم ریسپانسیو بودن برخوردار است را نشان می دهد و درصورتی که فروشگاه اینترنتی شما ریسپانسیو نباشد حداقل 50% مشتریان خود را از دست می دهید.

نسخه مخصوص موبایل:

موتورهای جستجو و مخصوصا موتور جستجو گوگل که درحال حاظر حرف اول را در زمینه جستجو اینترنتی می زند در الگریتم جدید خود ارزش زیادی به سایتهایی که نسخه مخصوص موبایل را دارند قرار داده است و این به معنای آن است که دارابودن نسخه مخصوص نمایش تلفن همراه دارد نقش مهمی را در سئو سایت پیاده می کند، نسخه مخصوص موبایل عبارت است از اینکه نمایش سایت شما در تلفن های هوشمند کاملا با  نمایش آن در کامپیوتر ها متفاوت باشد، ممکن است این نوع نمایش از نظر برخی صاحبان فروشگاه اینترنتی زیبایی نداشته باشد ولی درعوض شما با اینکار ارزش سایت خود را بالا می برید.

امکان دسته بندی مجموعه و زیر مجموعه به صورت تو در تو و نامحدود:

شما باید در فروشگاه اینترنتی خود امکان درست کردن تعداد نامحدود مجموعه اصلی و همچنین زیرمجموعه را داشته باشید و این امکان در مواقعی که شما تعداد محصولات بالایی دارید بسیار کاربردی می باشد زیرا به طور ساده دست شمارا جهت قراردادن محصولات در هر زیرمجموعه و دسته اصلی باز می گذارد و می توانید فروشکاه اینترنتی خود را از نظر قراردادن محصول کاملا مطابق سلیقه و نیاز خود مدیریت نمایید.

امکان افزودن تصویر به دسته بندی ها:

در پاره ای از مواقع لازم است که شما برای هر دسته بندی و زیر مجموعه یک عکس اختصاصی قرار دهید تا هم زیبایی سایت شما از نظر بصری کامل تر شود و هم برای مراجعه کنندگان شما امکان جستجو و پیدا کردن مجموعه و دسته بندی مورد نظر راحت تر باشد.

وارد کردن محصول به تعداد نامحدود:

یکی از نیاز های شما در فروشگاه اینترنتی وارد کردن هرتعداد محصول در سایت می باشد و متاسفانه بعضی از فروشگاه های اینترنتی این قابلیت را در اختیار خریدار قرار نمی دهند و یا جداگانه برای این امکان هزینه ای مجزا طلب می کنند پس در انتخاب شرکتهای طراح فروشگاه اینترنتی دقت لازم را به عمل آورید.

امکان نمایش محصول در صفحه اصلی بصورت ویژه:

یکی از قابلیت ها و امکانات لازم و مهم برای فروشگاه اینترنتی دحوه چیدمان محصولات خاص در صفحه اصلی می باشد که این امکان به افزایش فروش محصولات ویژه شده توسط خودتان می انجامد.

انتشار محصول بر اساس ساعت ، تاریخ و یا دوره ای و فصلی:

شما باید بتوانید محصولات خود را جهت نمایش مدیریت نمایید که این امر با این امکان برای شما میسر می شود و شما می توانید از طراح فروشگاه اینترنتی خود این امکان را جهت مدیریت بهتر محصولاتتان طلب نمایید.

تعیین حداقل و حداکثر سبد خرید:

برای شما لازم است تا بتوانید بر نحوه خرید مشتریان خود از فروشگاه اینترنتی نظارت داشته باشید

امکان ایجاد تولید کننده و سازنده به صورت مجزا جهت هر محصول:

لازم است تا شما جهت محصولات خود بتوانید تولید کننده و سازنده تعریف نمایید و همچنین مشتریان شما بتوانند براساس تولید کننده و سازنده محصولات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

سئو:

یکی از لازم ترین امکانات برای فروشگاه اینترنتی داشتن امکان سئو می باشد و شما باید درابتدای طراحی فروشگاه اینترنتی این امکان را حتما جهت ارتقای سایت خود از طراح طلب نمایید.

مقایسه محصولات با هم:

حتما لازم است تا در فروشگاه اینترنتی افراد بتوانند چندین محصول از یک خانواده را با هم مقایسه و بین آنها بهترین محصول را برای خرید انتخاب نمایند.

جستجوی کاملا پیشرفته در سایت:

مشتریان شما باید بتوانند در سایت شما به دنبال محصول مورد نظر خود باشند و برای این کار لازم است تا شما در فروشگاه خود سرچ و جستجویه قوی داشته باشید.

رزرواسیون به صورت الحاقات:

در پاره ای از موارد لازم است تا مشتریان شما از شما یک محصولی را رزرو نمایند و این محصول ممکن است به صورت یک خدمت هم در سایت قرار بگیرد.

انبارداری:

شما با داشتن فروشگاه اینترنتی شاید نیمی از مسیر کسب و کار را طی کرده باشید و نیمی دیگر ارائه و در اختیار قراردن محصول خریداری شده به مشتری می باشد، پس برای اینکار شما عملا نیاز به یک سیستم انبارداری هوشمند در داخل فروشگاه دارید تا حداقل شمارا از تعداد موجودی کالا مطلع نماید.

پست الکترونیکی:

شما باید بتوانید در فروشگاه خود بعد از خرید اطلاع از خرید داشته باشید و همچنین به مشتریان خود از هرمرحله اطلاع رسانی نمایید و همچنین خبرنامه ارسال کنید.

درگاه بانکی:

حتما باید کدهای درگاه بانکی برای فروشگاه شما نوشته آماده باشد که شما بعد از دریافت اینماد به راحتی بتوانید درگاه خود را به سایت وصل نمایید.

فروشگاه خیریه (همت عالی):

شما شاید به یک فروشگاه خیره نیاز داشته باشید پس با طراحتان از ابتدا جهت این مورد مشورت نمایید .

قابلیت چند زبانه بودن سایت ها:

حتما برای کسب و کارهای بزرگ لازم است تا شما بجز زبان فارسی زبانهای دیگر را هم داشته باشید تا بتوانید حداقل مراودات کاری با همسایگان ایران داشته باشید.

..........

شما لازم است تا با افراد مجرب و متعهد و دارای اطلاع در این زمینه (داشتن فروشگاه اینترنتی)  مشورت نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را از بین فروشگاههای موجود داشته باشید.

در زیر به صورت سرفصل لیست امکانات فروشگاه اینترنتی را که شما ممکن است لازم داشته باشید به حظورتان تقدیم می کنیم:

  • نسخه مخصوص موبایل
  • امکان دسته بندی مجموعه و زیر مجموعه به صورت تو در تو و نامحدود
  • امکان افزودن تصویر به دسته بندی ها
  • وارد کردن محصولات بصورت پیشرفته
  • وارد کردن محصول به تعداد نامحدود
  • امکان نمایش محصول در صفحه اصلی بصورت ویژه 
  • انتشار محصول بر اساس ساعت ، تاریخ و یا دوره ای و فصلی 
  • اضافه کردن و نمایش محصولات مرتبط و لوازم جانبی 
  • اجازه نمایش به محصولات و دیگر بخشها در سایت
  • امکان بررسی و نظردهی و امتیاز دهی به محصولات توسط مشتری
  • تعیین حداقل و حداکثر سبد خرید 
  • واکنش گرا و ریسپانسیو 
  • امکان ایجاد تولید کننده و سازنده به صورت مجزا جهت هر محصول 
  • تعیین کلمات کلیدی برای هر محصول جهت سئو صفحه 
  • تعیین کلمات کلیدی برای هر محصول جهت جستجو بصورت برچسب
  • قرار دادن نظر ادمین برای هر محصول جهت سهولت برای ادمین
  • تعیین سطح دسترسی افراد جهت دیدن محصول
  • ویرایش محصولات بصورت کلی و تکی و جزء به جزء
  • ویرایش نظرات مشتریان در ارتباط با یک محصول
  • انتخاب محصولات بر اساس تولید کنندگان
  • سئو جهت تولید کننده
  • تعیین ویژگیها برای هر محصول بصورت جداگانه
  • تعیین مشخصات برای هر محصول بصورت جداگانه
  • ایجاد صحفه برای موضوعات مختلف
  • تعین محل تبلیغات در سایت
  • فیلترینگ براساس ویژگیهای محصول
  • دیدن جدیدترین محصولات
  • مقایسه محصولات با هم
  • جستجوی کاملا پیشرفته در سایت
  • امکان مشاهده آخرین محصولات بازدید شده
  • جستجوی پیشرفته جهت سهولت کار ادمین
  • درج تصاویر برای محصول بصورت نامحدود
  • درج تصویر برای تولید کننده
  • افزونه ها
  • مدیریت فروشگاه
  • ابزارک ها
  • امکان شیرینگ محصول در تمامی شبکه های اجتماعی بوسیله مشتری
  • معرفی محصولات به دوستان
  • امکان شخصی سازی فرم ثبت نام
  • مدیریت حساب کاربری برای مشتری ها
  • وارد کردن الحاقات (رنگ،گارانتی و ....) به هر محصول بصورت مجزا
  • نمایش الحاقات بصورت مختلف
  • امکان انتخاب کالا برای مشتری براساس الحاقات موجود هر محصول
  • رزرواسیون به صورت الحاقات
  • آپلود فایل در الحاقات (نسخه ، فایل چاپی برای چاپ و .....)
  • گزارش پایین بودن موجودی جهت انبارداری
  • مدیریت موجودی محصولات انبار
  • تعداد موجودی هر محصول برای انبار داری
  • گزارش کامل عمل کرد فروشگاه براساس مقدار تعداد فروش مبلغ مشتریان سفارشات و ...
  • امکان پرسش از سوی مشتری برای یک محصول
  • امکان دیدن محصولات پر فروش در صحفه اصلی
  • تعیین محدوده قیمت برای تولید کننده
  • قابلیت قراردادن چند مدل اسلایدر متنوع در سایت
  • مدیریت اسلایدر با قابلیت شخصی سازی
  • تعین زمان تحویل محصول به مشتری
  • ایجاد هر چند پست الکترونیکی جهت ارسال ها به مشتری
  • گرفتن خروجی براساس pdf از سفارشات مشتریان به صورت مدیریتی
  • درگاه خرید ملت
  • تعین نوع پرداخت حضوری یا درگاه بانکی برای هر محصول
  • روش های پرداخت
  • درگاه خرید زرین پال
  • تعیین ویژگی پرداخت و جزئیات آن
  • پرداخت در محل
  • دسترسی به تنظیمات سایت و شخصی سازی آنها
  • روش های ارسال و محاسبه نرخ ارسال
  • تعیین نرخ ارسال جداگانه براساس اندازه و وزن
  • مدیریت حمل و نقل پیشرفته
  • امکان ارسال محصول به یک آدرس و فاکتور به آدرسی دیگر
  • امکان تعیین چند آدرس برای هر مشتری
  • مدیریت ارسال محصولات
  • امکان اضافه کردن هزینه ارسال بطور اتوماتیک
  • قیمت گذاری پیشرفته محصولات (قیمت قدیم، قیمت جدید، قیمت ویژه)
  • تعیین قیمت گذاری با تماس تلفنی
  • فروشگاه خیریه (همت عالی)
  • قابلیت پیش فروش محصولات
  • تعیین ردیف قیمتی برای یک محصول
  • تعیین هزینه اضافی برای محصول و افزودن به قیمت اصلی
  • فعال و غیر فعال کردن دکمه خرید
  • الزام کردن خرید چند محصول با هم در سبد خرید
  • مدیریت سبد خرید
  • قابلیت چند زبانه بودن سایت ها
  • امکان فروش محصولات دیجتال (دانلود فایل)
  • امکان پیش نمایش محصولات دانلودی
  • تعریف تعداد دفعات دانلود محصول
  • تعریف محصولات قابل دانلود بر اساس تاریخ
  • نمایش مشتریان آنلاین
  • مرتب سازی محصولات براساس نام و قیمت و تاریخ توسط مشتری
  • صفحه توضیحات جهت روش های پرداخت و ارسال محصول
  • شرایط استفاده از محصول جهت محصولات دانلودی یا قانون کپی رایت
  • خرید از طریق امتیازات کسب شده
  • امکان تعریف ارسال رایگان برای محصولات
  • اخبار
  • مدیریت نظرات کاربران جهت بخش اخبار
  • خوراک (RSS)
  • تعیین معافیت مالیاتی محصول
  • امکان تعریف مالیات برای محصول
  • امکان ایجاد دسته مالیاتی
  • نظرسنجی
  • مدیریت نظرسنجی جهت نمایش در سایت
  • ایجاد تخفیفات برای محصول
  • ایجاد کد تخفیف پیشرفته برای مشتری
  • لیست علاقه مندی ها
  • مدیریت لیست علاقه مندی ها
  • ارسال لیست علاقه مندیها به دیگران
  • نمایش صف پیامها جهت ارسال
  • وارد کردن بوسیله فایل اکسل در قسمتهای مختلف
  • ایجاد کمپین
  • ارسال کمپین ها به اعضای خبرنامه
  • خبرنامه
  • ارسال خبرنامه
  • امکان اشتراک و لغو اشتراک مشتری در خبرنامه
  • تعین نقش کاربران
  • دسترسی به تنظیمات سایت
  • نمایش محصولات خریداری نشده
  • گزارش گیری از قسمت های مختلف فروشگاه
  • اتصال به شبکه های اجتمایی
  • گزارش کلی فعالیت مدیران سیستم (لاگ سیستم)
  • بلاگ
  • ایجاد نقش مشتری
  • مدیریت مشتری ها و دادن نقش خاص به هر مشتری
  • تعیین قیمت متفاوت برای هر نقش مشتری
  • تعیین نمایش محصول برای دسترسی های مختلف افراد
  • مدیریت مشتریان
  • دیدن گزارش خرید هر مشتری
  • ایجاد کارت هدیه بصورت فیزیکی یا مجازی
  • مدیریت پیشرفته کارت هدیه
  • درخواست های بازگشت
  • مدیریت محصولات برگشتی
  • تعیین کد رهگیری برای ارسال سفارشات
  • تعیین واحد تعداد و وزن و ابعاد محصول
  • خرید محصولات بر اساس اندازه و وزن
  • زمانبندی و کنترل دستی برای وظایف سیستم
  • امکان تغییر تم بوسیله مشتری
  • انتخاب تم و رنگ فروشگاه
  • تعیین قالب پیام ها و شخصی سازی آنها برای ارسال های مختلف سایت
  • سفارش بجای کاربران توسط ادمین سایت
  • تعیین همکاران فروش
  • انجمن (تالار گفتگو)
  • نام های مناسب صفحه برای متورهای جستجو بصورت پیشرفته
  • قابلیت قراردادن محصولات بصورت تکی، گروه بندی و مجموعه
  • قیمت همکار و تعیین قیمت برای نقش های مختلف
  • فروشگاه بسته است
  • قراردادن محصولات در الحاقات و نمایش تصاویر آنها در یک محصول

مقاله فروشگاه اینترنتی چیست؟

منبع : پرتال کاج

پایان

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی چیست؟

در سالیان گذشته افراد جهت شروع کسب و کار خود احتیاج به یک فضایی برای دپو و نمایش اجناس خود داشته اند، این فضا به اقتضای موقیت شهر یا روستا و همچنین جمعیت آن شهر در نقاط مختلفی ایجاد می گردید.

عموما در بین راه ها و محل های تردد بین شهری بازارچه هایی جهت ارائه محصولات تجار در کاروانسراها  ایجاد و به هر تاجر یا کاسب یک حجره جهت کسب و کار داده می شد.

در شهرها و بخصوص شهر های بزرگ به علت حجم انبوه معاملات و همچنین تامین امنیت بازارهایی سرپوشیده ساخته و داخل آنها را به صورت حجره به کسبه واگزار می شد تا عموم معاملات در آن بازار انجام گیرد.

با گسترش وسعت شهر ها و افرایش جمعیت دیگر تردد جهت خرید مایحتاج برای مردم از یک سر شهر تا بازار مشکل ساز شده و بهمین دلیل در محلات بازارچه هایی و همچنین در خیابان ها و کوچه ها مغازه هایی جهت ارائه محصولات احداث گردید.

با پیشرفت فرهنگ شهر نشینی و تاسیس شهرداری ها و اخذ مالیات از کسبه، قیمت های شروع کسب و کار رو به افزایش گذاشت و در سالهای اخیر حتی  یک سانتی متر فضا هم جهت مغازه بسیار سرسام آور شده است و همچنین قوانین متعدد برای زیبا سازی شهر که توسط ارگانهای مختلف وضع گردیده دیگر اجازه تاسیس مغازه یا کسب و کاری را به راحتی به هرکسی نمی دهد.

در زمان حال و پیشرفت تکنولوژی بخصوص فراگیر شدن اینترنت در جهان و ایران و دسترسی آسان مردم به اینترنت دیگر حالت کسب و کارها هم از سبک کلاسیک به دیجیتال تغییر ماهیت داده و لزوم داشتن فروشگاه اینترنتی برای اهالی کسب و کار لازم و ضروری شده است.

در حقیقت فروشگاه های اینترنتی همان مغازه ها و استورهای موجود هستند فقط بصورت مجازی و برای روشن شدن این موضوع کاملا تمامی قسمتهای فروشگاه اینترنتی در ذیل توضیح داده می شود.

دامنه فروشگاه اینترنتی همان تابلو سردر مغازه می باشد که نشان دهنده نوع کار و راهنمایی مردم جهت یافتن فروشگاه می باشد.

هاست یا فضای فروشگاه اینترنتی درواقع همان محل کسب و کار می باشد که به مقادیر مختلف می باشد درست مانند فضای فروشگاه که ممکن است یک فروشگاه 6 متر مربع باشد و یک فروشگاه دیگر 100 متر مربع و این مورد درباره فروشگاه اینترنتی و فضای آن نیز صادق است.

شکل ظاهری و صفحه اول فروشگاه اینترنتی کاملا با ویترین مغازه و فروشگاه در دنیای واقعی برابری می کند و جهت نشان دادن محصولات آن کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.

درگاه پرداخت موجود در فروشگاه همان دادوستد مالی و پولی است که در هنگام خرید و فروش سنتی انجام می گیرد.

و .....

حال به مزایای هربخش از فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه های موجود در سطح شهر می پردازیم و مشخص می کنیم چرا شما برای کسب و کار خود نیاز به طراحی فروشگاه اینترنتی دارید.

دامنه:

قیمت یک دامنه نهایتا با پسوند های خاص چیزی بین 10 الی 50 هزار تومان می باشد در حالی که فقط نصب یک تابلو توسط نصاب در بالای سردر یک مغازه حدود 200 الی 500 هزار تومان هزینه بردار است و هزینه ساخت و طراحی و عوارض شهرداری به کنار که در سال مبالغ بسیار زیادی می شود.

هاست:

شما برای داشت فضای فروشگاه اینترنتی اگر مطالب و محصولات شما بیش از جند میلیون باشد و تعداد بازدید کنندگان فروشگاه شما روزانه بیش از جند ده هزار نفر باشد، نهایتا نیاز به یک سرور اختصاصی دارید که قیمت یک سرور خوب  الان سالیانه حداکثر 10 میلیون تومان است در حالی که فقط  1 متر مربع از فضای شهری در هر نقطه از ایران بیش از مقدار قیمت هاست در سال است، حال خودتان تفاوت را حساب نمایید.

دیزاین و ظاهر:

طراحی گرافیکی سایت نهایتا چیزی بین 1روز تا 1 ماه وقت می گیرد و در تمامی مراحل سلیقه شما در کار کاملا رعایت می گردد و با توجه به قرارداد اولیه در مورد مبلغ طراحی، در آخر کار دیگر مبلغی به ازای طراحی گرافیکی از شما گرفته نخواهد شد اما جهت آماده کردن یک فروشگاه حدود 50 متری در تهران با توجه به نحوه دکور بندی و .... مقدار زمان انجام کار ممکن است به 1 یا 2 هفته برسد ولی هزینه های آن سربه فلک گذاشته و همچنین ممکن است کار اراده شده در پایان کار اصلا با سلیقه شما مزابقت نداشته باشد و همچنین هر تغیری حتی در شکل لامپ های فروشگاه هم مستلزم خرج بیشتر و هزینه کردن شما هست.

درگاه بانکی:

در دادوستد های عامیانه احتمال اینکه شما پول تقلبی از مشتری بگیرید زیاد هست و همچنین با توجه به شرایط اقتصادی جامعه فروش اقساطی و یا چکی به یکی از رکن های بازار تبدیل شده است و این خود به یک معظل بزرگ اقتصادی برای صاحبان کالا تبدیل شده است، و شما همیشه استرس نقد نشدن چک و وصولات خود را سر موقع دارید و جدا از همه این صحبت ها ریسک دزدیه شدن وجه نقد شما در هر لحظه وجود دارد، در حالی که در فروشگاه اینترنتی تمامی این داد و ستد ها در کمال ایمنی و تحت نظر ارگان های ذیربط و همچنین در کمال راحتی و سبکبالی به جهت پرداخت های ایمن و تضمین شده توسط بانک مرکزی صورت می گیرد مه این موارد تمامی ریسک های پول نقد را از بین می برد.

زمان کار فروشگاه:

در قانون آمده است که هیچ فروشگاهی در ایران نباید بعد از نیمه شب یعنی ساعت 12 شب باز و مشغول فعالیت باشد و این خود یعنی محدودیت در فعالیت اقتصادی و همچنین بیش از 95% مغازه ها و فروشگاه های ایران جدا از این مورد قانونی زمان شروع به فعالیت و خاتما کار نهایتا به 12 ساعت می رسد که این مورد یعنی شما 12 ساعت از وقت خود را بیهوده صرف کرده و هم هیچ درآمدی ندارید ، تازه برای زمانهای بسته بودن فروشگاه هم دارید هزینه می دهید ولی فروشگاه اینترنتی به هیچ وجه تعطیلی نداشته و به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته مشغول به فعالیت می باشد.

کارمندها:

برای گرداندن یک فروشگاه متوسز در زمان فعالیت آن در طول روز شما احتیاج به حداقل 4 کارمند دارید (ما از افراد انبار دار و دیگر افراد چشم پوشی کرده ایم) در حالی که برای یک فروشگاه اینترنتی با تعداد محصولات متوسط نهایتا شما به 3 نفر کارمند در سه شیفت 8 ساعته دارید یعنی برای هر 8 ساعت 1 نفر.

محدودیت اجناس:

شما در یک فروشگاه اینترنتی هیچ محدودیتی برای قراردادن تعداد محصولات ندارید چون فقط باید عکس و توضیحات آنها را در سایت خود وارد کنید ولی این محدودیت در هر فروشگاه یا مغازه ای موجود است یعنی شما نمی توانید از یک جنسی مانند یخچال در فروشگاه و مغازه خود تعداد 500 تا داشته باشید و در معرض دید عموم قرار دهید ولی این امکان در فروشگاه اینترنتی به سادگی و فقط با وارد کردن عدد امکان پذیر است.

تخفیفات و جشنواره ها:

در پاره ای مواقع لازم است تا شما برای محصولات خود در فروشگاه به جهت ترغیب مردم به خرید آنها جشنواره ها و تخفیفاتی را درنطر بگیرید که این مسئله بجز صرف وقت زیاد شمارا به پرداخت هزینه های بیشتر برای فروشگاه خودتان مجبور می کند که این هزینه ها شامل درست کردن بنر، تبلیغات در سطح شهر، تبلیغات رسانه ای، تراکت و .... می باشد ولی در فروشگاه اینترنتی تمامی این هزینه ها و زمان صرف شده جهت اعلام تبلیغات و جشنواره ها در چند ساعت و چند کلیک خلاصه می شود.

پاسخ گویی:

در فروشگاه اینترنتی به علت اینکه مراجعه حظوری وجود ندارد، برخورد ها بین مشتری و کارکنان نیز به حداقل می رسد و نهایت ارتباط بین مشتری و فروشنده به تیکت ها ختم می گردد که این تیکت ها نیز توسط مدیران ارشد فروشگاه اینترنتی رصد شده و هرگونه مشکلی به اپراتور مربوطه تذکر داده می شود ولی در فروشگاه واقعی برای پرهیز از تمامی مشکلات بوجود آمده در صحبت های بین فروشنده و خریدار، باید کلاسهای متداومی برای فروشندگان هر بخش با توجه به محصولات آن بخش اراده کرد که این کار باعث افزودن هزینه ها می شود و همچنین تا خریداری از فروشنده ای ناراضی نباشد و به مسئول بالاتر آن فرد شکایت نکند عملا هیچ نظارتی از سوی مدیران فروشگاه به فروشندگان وجود ندارد و این مورد در زمانهای طولانی باعث بروز مشکل می گردد.

و این قسم موارد را می توان بسیار جزء به جزء باز هم بین فروشگاه های موجود در جامعه و فروشگاه های اینترنتی مقایسه کرد که در حال حاظر لزومی به تکرار مکررات نیست، ولی جهت حسن خطام این مقاله به ذکر برخی اندک از امکانات فروشگاه اینترنتی که در حال حاظر مشغول به فعالیت و در دسترس عموم مردم قرار دارند می پردازیم:

  • نسخه مخصوص موبایل
  • امکان دسته بندی مجموعه و زیر مجموعه به صورت تو در تو و نامحدود 
  • امکان افزودن تصویر به دسته بندی ها 
  • وارد کردن محصولات بصورت پیشرفته
  • وارد کردن محصول به تعداد نامحدود 
  • امکان نمایش محصول در صفحه اصلی بصورت ویژه 
  • انتشار محصول بر اساس ساعت ، تاریخ و یا دوره ای و فصلی 
  • اضافه کردن و نمایش محصولات مرتبط و لوازم جانبی
  • اجازه نمایش به محصولات و دیگر بخشها در سایت
  • امکان بررسی و نظردهی و امتیاز دهی به محصولات توسط مشتری
  • تعیین حداقل و حداکثر سبد خرید 
  • واکنش گرا و ریسپانسیو 
  • امکان ایجاد تولید کننده و سازنده به صورت مجزا جهت هر محصول 
  • تعیین کلمات کلیدی برای هر محصول جهت سئو صفحه 
  • تعیین کلمات کلیدی برای هر محصول جهت جستجو بصورت برچسب
  • قرار دادن نظر ادمین برای هر محصول جهت سهولت برای ادمین
  • تعیین سطح دسترسی افراد جهت دیدن محصول
  • ویرایش محصولات بصورت کلی و تکی و جزء به جزء
  • ویرایش نظرات مشتریان در ارتباط با یک محصول
  • انتخاب محصولات بر اساس تولید کنندگان
  • سئو جهت تولید کننده
  • تعیین ویژگیها برای هر محصول بصورت جداگانه
  • تعیین مشخصات برای هر محصول بصورت جداگانه
  • ایجاد صحفه برای موضوعات مختلف
  • تعین محل تبلیغات در سایت
  • فیلترینگ براساس ویژگیهای محصول
  • دیدن جدیدترین محصولات
  • مقایسه محصولات با هم

پایان            منبع: پرتال کاج               مقاله اصول و مبانی انتخاب فروشگاه اینترنتی مناسب