طراحی سایت

طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت

طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی

آخرین نسخه زبان جاوا اسکریپت به نام 2016 ECMAScript


ECMA International نسخه جدید زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را با تأیید رسمی ECMAScript 2016 عرضه کرد. همچنان کار بر روی این نسخه جدید ادامه دارد و طبق چیزی که ECMA International اعلام کرده، این نسخه به عنوان یک زیر ساخت برای ارائه نسخه بعدی 2017 عمل می کند. 

ادامه مطلب ...

HyperText Access یا htaccess چیست؟

در برخی از وب سرورهای لینوکس مانند Apache، قابلیتی به نام htaccess یا Hypertext Access وجود دارد که با استفاده از آن میتوان پیکربندی سطوح دسترسی را در حوزه دایرکتوری انجام داد.
منظور از پیکربندی در حوزه دایرکتوری این است که مانند Permission های موجود در سیستم عامل ویندوز که امکان تعریف آنها بر روی هر دایرکتوری وجود دارد، فایلهای htaccess نیز سطح دسترسی مسیری که در آن واقع شدهاند و همچنین دایرکتوریهای فرزند آن (ارثبری) را کنترل میکنند. 
ادامه مطلب ...

طراحی وب سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا چیست؟

طراحی واکنش گرا (RWD)، روشی برای طراحی وب سایت است که هدف آن ایجاد وب سایت هایی است که نمایش بهینه ای را برای کاربر ارائه دهند که شامل خواندن آسان متون و navigation با حداقل تغییرات در اندازه، panning (حرکت افقی داده گرافیکی در عرض یک صفحه نمایش) و scroll کردن در طیف وسیعی از دستگاه ها (از گوشی های موبایل تا مانیتور کامپیوتر های شخصی) می باشد.
 
ادامه مطلب ...

آیا برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان باید مدرک دانشگاهی داشته باشند؟



آیا برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان جهت ورود به بازار کار به مدرک دانشگاهی نیاز دارند؟ یکی از فرضیات نسل‌های قدیمی‌تر این بود که مدرک تحصیلی دانشگاهی بهترین راه برای به حداکثر رساندن احتمال موفقیت‌های شغلی، با حقوق بالا و همچنین در رشتهٔ مورد علاقه‌تان است؛ اما زمانه تغییر کرده است و حالا بیشتر و بیشتر دربارۀ توسعه‌دهندگان موفقی می‌شنویم که هیچ‌وقت مدرک معتبری نگرفته‌اند، یا کسانی که از دانشگاه ترک تحصیل کرده‌اند و در سیلیکون‌ولی کسب و کار بزرگی را رقم زده‌اند! هر روز مقالات مختلفی می‌بینیم که اعتبار دانشگاه و مدارک دانشگاهی را زیر سوال می‌برند، به طوری که به نظر می‌رسد شاید تاریخ مصرف نهادهای دانشگاهی قدیمی گذشته است.
 
ادامه مطلب ...

۴ ویژگی که باید در DNA یک برنامه‌نویس موبایل وجود داشته باشد!


تا به حال از چند اپلیکیشن موبایل استفاده کرده‌اید؟ آیا تاکنون به تعداد اپلیکیشن‌هایی که هر روز ساخته می‌شوند دقت کرده‌اید؟ هر چقدر هم که به روز باشید باز هم از تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها غافل خواهید ماند، چرا که نرخ رشد چشم‌گیری در این زمینه مشاهده می‌شود و روزانه میلیاردها اپلیکیشن در سرار دنیا توسط کاربران دانلود می‌شوند.
 
ادامه مطلب ...